6340 - Nettstudium emne

Markedsføring

Emnet fokuserer på forståelsen av sentrale begreper og modeller innenfor markedsføring og markedsføringsledelse.

Nivå
Bachelor
Studiested
Nettstudium
Studiepoeng
7,5
Pris
kr 12 350
Antall innsendinger
2
Opptakskrav
Gjennomføring
Heltid / deltid
Emnekode
6340
Emnebeskrivelse

Målet med emnet er å gi en grunnleggende innføring i markedsføringsfaget og i markedsføringsledelse – og vise betydningen av å være markedsorientert.

Denne kunnskapen vil også danne et grunnlag som andre fag bygger videre og gi studenten et rammeverk for forstå sammenhengen med andre bedriftsøkonomiske emner.

Målet med emnet er å gi studentene en grunnleggende forståelse for alle fagområdene som inngår i en bedrifts markedsføring mot forbrukere.

Studentene skal forstå og verdsette betydningen av å være markedsorientert – spesielt hvor viktig det er å sette mål og utarbeide planer basert på innsikt i kunders behov og konkurrenters aktiviteter.

Dette emnet gir studentene et rammeverk som vil gjøre det lettere å se hvordan andre fag de tar henger sammen i en helhet.

Markedsføring består av følgende tema:

  • Markedsføringens begreper og perspektiver
  • Markedsorientert ledelse
  • Markedsstrategi og planleggingsprosessen
  • Foretakets mål, visjon og forretningsidé
  • Markedsstrategier
  • Merkevarestrategi og merkevarebygging
  • Situasjonsanalyse
  • Analyse av forbrukermarkeder og forbrukers kjøpsatferd
  • Segmentering og målgruppeutvelgelse
  • Posisjonering og bruk av markedsføringsmiksen
  • Produktutvikling
  • Konkurransestrategier
  • Markedskommunikasjon
  • Kampanjer

Læringsutbytte

I dette emnet vil du få en grunnleggende innføring i begreper, teorier og modeller innen markedsføringsledelse. Dette vil være en ganske bred gjennomgang av mange tema – som også vil danne grunnlaget for videre studier av andre emner og spesialiseringer innenfor markedsføringsfaget.

Emne detaljer

Markedsføring

Legg studiet til i søknadsskjema nå og finn det igjen når du er klar for å sende inn søknaden din.