Foto av tre studenter i en park som ser på et kamera.

Fagskole - Oslo

Digital innholdsproduksjon

Lær å produsere og distribuere innhold til digitale plattformer og sosiale medier.

Søknadsfrist
15. april
Oppstart
Høst 2022
Studiested
Oslo
Nivå
Fagskole
Pris
53 000 kr pr semester
Språk
Norsk
Gjennomføring
Heltid
Studielengde
1 år
Studiepoeng
60
Opptakskrav
Programbeskrivelse

Kunne du tenke deg å jobbe som innholdsprodusent? Innholdsmarkedsføring er i vinden som aldri før, og stadig flere bedrifter er på utkikk etter dyktige innholdsprodusenter som kan produsere variert og spennende innhold ¬– som treffer og engasjerer målgruppen. Produksjonene er gjerne små, men effekten av godt innhold kan være enorm.

På Digital innholdsproduksjon får du kunnskap om visuell historiefortelling, og hvordan du tar i bruk ulike virkemidler for å formidle et budskap. Gjennom praktisk arbeid med foto, video og lyd, vil du utvikle dine tekniske og dramaturgiske produksjonsferdigheter – og bli en allsidig innholdsprodusent.

Teamleder og studieveileder Dennis Dennis Haffner holder en mobil i hånden. Han har mørkt hår, skjegg, og et smil om munnen.

Noe du lurer på? Vi hjelper deg gjerne!

Hva lærer du?

Utdanningen legger særlig vekt på at du skal lære å beherske audiovisuelle virkemidler, og du får jobbe praktisk med foto, film, klipp og lyd fra første studiedag. I tillegg vil du lære om journalistisk arbeid og tekstproduksjon til ulike formål.

I løpet av studietiden vil du blant annet få en grundig innføring i:

  • Foto, film, dramaturgi og klipp
  • Sosiale medier og digital analyse
  • Journalistisk arbeid og tekstproduksjon
  • Strategi, markedsplaner og merkevarer

Gjennom arbeid med reelle caser og praktiske øvingsoppgaver, vil du få en variert erfaring og lære å produsere innhold til ulike kanaler. Du vil opparbeide deg redaksjonell teft, og forståelse for hvor og når innholdet bør distribueres, for å få ønsket effekt.

Samtidig vil du lære å jobbe strategisk og helhetlig med innhold, for å sikre at det som produseres er i tråd med virksomhetens strategi og markedsplaner. Du vil lære å jobbe ut fra en kundes behov og tilpasse innholdet til ulike målgrupper. I tillegg vil du lære å analysere og måle effekten av innholdet som publiseres.

Hva kan du bli?

Det er en stor etterspørsel etter dyktige innholdsprodusenter i dagens arbeidsmarked. Du vil i løpet av studiet opparbeide deg tekniske produksjonsferdigheter og strategisk forståelse – som vil gjøre deg til en ettertraktet ressurs i flere bransjer.

Du vil kunne ta i bruk visuelle virkemidler som forsterker historiene du vil fortelle, og vil kunne benytte forskjellige digitale plattformer og sosiale medier i publiseringsarbeidet.

Etter fullført utdanning kan du blant annet søke jobb i:

  • Mediehus
  • Kommunikasjonsbyrå
  • Markeds- og kommunikasjonsavdelinger

Studiet egner seg både som en selvstendig utdanning og som en tilleggsutdanning for deg som ønsker å bygge videre på en fagskole-, bachelor- eller mastergrad. Utdanningen kan også passe for deg som har jobbet i noen år, og som ønsker å lære mer om innholdsproduksjon og historiefortelling.

DoubleContent-dettekandubli

  • Eline Langøy Brattsti på jobb hos S & B-N. Hun har på seg beige skjorte. Har langt blont hår, og tynne gulle briller.

    Reklamebyrå satser på fersk innholdsprodusent

    Etter å ha studert Digital Innholdsproduksjon ved Fagskolen Kristiania, danket Eline Langøy Brattsti ut over 90 andre søkere til stillingen som innholdsprodusent og kreatør i S & B-N.
    Les mer
  • Nicolai Eid Trondal står i redaksjonslokalet til TV 2 Sporten. Nicolai har mørkt hår og skjegg. Han har på seg en sort genser, har nøkkelkort rundt halsen og holder hendene i lommen.

    Engasjerer norske fotballfans på sosiale medier

    Nicolai Eid Trondal sikret seg drømmejobben som innholdsprodusent i TV 2 Sporten, etter å ha studert Digital innholdsproduksjon ved Fagskolen Kristiania i Bergen.
    Les mer

Praktisk informasjon:

Studiedetaljer

Aktuelt fra digital innholdsproduksjon

  • Engasjerer norske fotballfans på sosiale medier
    Digital innholdsproduksjon

    Engasjerer norske fotballfans på sosiale medier

    Nicolai Eid Trondal sikret seg drømmejobben som innholdsprodusent i TV 2 Sporten, etter å ha studert Digital innholdsproduksjon.
    Les mer
  • Reklamebyrå satser på fersk innholdsprodusent
    Digital innholdsproduksjon

    Reklamebyrå satser på fersk innholdsprodusent

    Eline Langøy Brattsti landet drømmejobben som innholdsprodusent og kreatør i S & B-N, etter å ha studert Digital Innholdsproduksjon!
    Les mer
  • Fagskolen Kristiania rekrutterer stjernefotograf
    Digital innholdsproduksjon

    Fagskolen Kristiania rekrutterer stjernefotograf

    Den prisvinnende fotojournalisten Thomas Haugersveen skal lede Digital innholdsproduksjon. Les mer her!
    Les mer
  • Slik er fagskolestudentenes nye digitale studiehverdag
    Digital innholdsproduksjon

    Slik er fagskolestudentenes nye digitale studiehverdag

    Det har gått tre uker siden undervisningen på fagskolen ble heldigital, og studentene har måttet tilpasse seg en ny og annerledes studiehverdag.
    Les mer
  • Fra selger til innholdsprodusent
    Digital innholdsproduksjon

    Fra selger til innholdsprodusent

    Med den korte og intensive fagskoleutdanningen Digital innholdsproduksjon, fikk Christian Johannessen mulighet til å omskolere seg på bare ett år.
    Les mer
  • Digital innholdsproduksjon byr på et hav av karrieremuligheter
    Digital innholdsproduksjon

    Digital innholdsproduksjon byr på et hav av karrieremuligheter

    Stadig flere arbeidsgivere søker dyktige innholdsprodusenter som kan lage engasjerende innhold til digitale plattformer.
    Les mer
  • Pulitzer-vinner underviser på Digital innholdsproduksjon
    Digital innholdsproduksjon

    Pulitzer-vinner underviser på Digital innholdsproduksjon

    New Zealandske Melanie Burford er en prisvinnende fotograf som har fått anerkjennelse over hele verden for sitt arbeid. Høsten 2019 kom studiet Digital innholdsproduksjon til Bergen, og da med Melanie bak roret.
    Les mer
  • Digital innholdsproduksjon
    Digital innholdsproduksjon

    Digital innholdsproduksjon

    Lær å produsere og distribuere innhold til digitale plattformer og sosiale medier.
    Les mer

Studieprogramleder

Abel Christoffer Hagen-Aga
Les mer om Abel Christoffer

Søk Digital innholdsproduksjon

Legg studiet til i søknadsskjema nå og finn det igjen når du er klar for å sende inn søknaden din.

Kontakt oss

Ønsker du nyhetsbrev?
Mobilnummer