Erfaringsbasert master - Oslo
Praktisk lederskap
Master i praktisk lederskap er et utradisjonelt, nyskapende og krevende program fra Høyskolen Kristiania.
Vi er lei oss for å meddele at Master i praktisk lederskap ikke kommer til å starte i 2021. Se studier med ledige studieplasser i vårt søknadsskjema.
Studieprogrammet er designet for ledere som ønsker å gjøre en forskjell og bidra til bærekraftig utvikling av samfunnet og arbeidslivet.
Programmet er utviklet for et arbeids- og organisasjonsliv i rask og uforutsigbar endring. Herunder utviklingen innen teknologi, økonomi og klima som setter dagens premisser, og hvordan du kan utvikle ditt lederskap i dette krevende terrenget.
Det å lede mennesker blir en enda viktigere evne i fremtidens arbeidsliv. Godt lederskap er avgjørende for å løse utfordringene vi står overfor globalt, nasjonalt og organisatorisk. Morgendagens ledere må kunne håndtere en kompleks virkelighet i kontinuerlig endring, og samtidig handle strategisk for en bærekraftig fremtid, både sosialt, økonomisk og miljømessig.
Lederutviklingsmiljøet Future Leaders Global bidrar inn i programmet, og det legges vekt på utviklingen av studentenes eget lederskap. Mastergraden er samlingsbasert og kan tas ved siden av jobb.
Gjennom Future Leaders har jeg lært at det ikke er forventet at jeg skal endre verden alene. Det handler om at jeg kan bruke min posisjon og mine evner på best mulig måte for å ta mitt ansvar for å drive verden i en bedre retning.
– Malene Rogdaberg Trå (Deltaker i Future Leaders programmet 2019/2020)
Hvem møter du i programmet?
Gjennom studiet møter du dyktige pedagoger, meritterte forskere med tung ledererfaring fra toppnivåer innen ulike organisasjoner, så vel som lederutvikling. De har kunnskap om og praktisk erfaring med emner som:
- Ledelse
- Makroforhold
- Teknologiutvikling
- Strategi
- Endring
- Innovasjon
- Gruppeprosesser
- Makt
- Kommunikasjon
- Autonome organisasjonsformer
- Selvledelse
Det å utvikle seg som leder krever selvinnsikt, brutal ærlighet med seg selv, vilje til å jobbe med egne mønstre over tid, og evne til å ta inn ny kunnskap.
– Tom Karp, studieprogramleder og profesor i ledelse

