School of Communication, Leadership, and Marketing

School of Communication, Leadership, and Marketing består av Institutt for kommunikasjon, Institutt for ledelse og organisasjon og Institutt for markedsføring.

Studiene er nært knyttet til arbeidslivet og gir studentene god innsikt i den arbeidshverdagen som møter dem etter endte studier. Avdelingen kjennetegnes av gode pedagoger og høy tilfredshet i studentundersøkelser, og har aktive forskere og forskergrupper. Avdelingen SCLM tilbyr høyskolestudier på alle nivåer fra enkeltemner og årsenheter, til bachelor og master.

Nå gjennomføres målrettet oppbygning av forskningen i avdelingen og vi utvikler et tverrfaglig ph.d.-program i kommunikasjon og ledelse. Her kan du bli kjent med våre ph.d.-kandidater!

Avdelingen tilbyr studier på campus i Oslo og i Bergen, på nett og studier for etter- og videreutdanning. 

Ledelsen

  • Helene Ingeborg Sætersdal

    Helene Ingeborg Sætersdal

    • Dosent / Dekan

    Kristiania

    School of Communication, Leadership and Marketing

    Helene Ingeborg Sætersdal
  • Marit Lisa Stemmer Ziener

    Marit Lisa Stemmer Ziener

    • Avdelingsleder

    Kristiania

    School CLM administrasjon

    Marit Lisa Stemmer Ziener
  • Faltin Karlsen

    Faltin Karlsen

    • Professor
    • Prodekan

    Kristiania

    School CLM administrasjon

    Faltin Karlsen
  • Kristin Arnesen

    Kristin Arnesen

    • Høyskolelektor / Prodekan

    Kristiania

    School CLM administrasjon

    Kristin Arnesen
  • Ingunn Elvekrok

    Ingunn Elvekrok

    • Professor / Instituttleder

    Kristiania

    Institutt for markedsføring

    Ingunn Elvekrok
  • Ketil Raknes

    Ketil Raknes

    • Førsteamanuensis / Instituttleder

    Kristiania

    Institutt for kommunikasjon

    Ketil Raknes
  • Kari Spjeldnæs

    Kari Spjeldnæs

    • Førsteamanuensis/Instituttleder

    Kristiania

    Institutt for ledelse og organisasjon

    Kari Spjeldnæs

Nyheter

  • Fire steg som kan hjelpe deg å skille kunnskap fra synsing
    School of Communication, Leadership, and Marketing

    Fire steg som kan hjelpe deg å skille kunnskap fra synsing

    Å forstå hvordan forskere “designer” forskningsprosjektet sitt, er nøkkelen til både å vurdere og å utforme forskning vi kan stole på.
    Les mer
  • Retorikk: Fra "barskyting" til "terrorangrep"
    School of Communication, Leadership, and Marketing

    Retorikk: Fra "barskyting" til "terrorangrep"

    Journalister må være bevisste på at begrepene de bruker kan bidra til å plassere ansvar og avkreve svar og løsninger.
    Les mer
  • Derfor blir det kaos i norsk idrett
    School of Communication, Leadership, and Marketing

    Derfor blir det kaos i norsk idrett

    «Alle» har et eierskap til idretten, og for mange hensyn balanseres på feil måte. Da går det ofte galt, sier professor Hans Erik Næss.
    Les mer
  • Dette er mennene kvinnene leter etter
    School of Communication, Leadership, and Marketing

    Dette er mennene kvinnene leter etter

    Intelligens, praktiske ferdigheter og initiativ er på sjekklista når kvinnene vurderer mulige partnere i heteroseksuelle forhold.
    Les mer
  • 10 grunner til at kvinnelige rollemodeller er viktige i akademia
    School of Communication, Leadership, and Marketing

    10 grunner til at kvinnelige rollemodeller er viktige i akademia

    For 55 år siden var det fem kvinnelige professorer i hele landet. Det utgjorde én prosent av totalen. Vet du hvor mange det er i dag?
    Les mer
  • Hvordan blir du en god historieforteller?
    School of Communication, Leadership, and Marketing

    Hvordan blir du en god historieforteller?

    Forfattere trenger teknikker som plotutvikling, karakterbygging, og stemningssetting for å navigere gjennom skriveprosessen.
    Les mer

Studier